Fietsvakantiewinkel.nl

Bij ons betaalt u veilig!

Betaalmethodes
Winkelwagen 0 producten €0,00
0 product in winkelwagen
Subtotaal (excl. verzending) € 0,00
  • Voor 15:30 besteld = zelfde werkdag wegVoor 15:30 besteld = zelfde werkdag weg
  • Grootste aanbod fietskaarten en -gidsenGrootste aanbod fietskaarten en -gidsen
  • Mail uw vraagMail uw vraag
  • Slechts € 2,95 verzendingSlechts € 2,95 verzending (NL)
Mio Cyclo 200 West-Europa ! Artikel nr. 708987 Schrijver: MIO

Mio Cyclo 200 West-Europa !

Artikel nr. 708987 Schrijver: MIO MIO

Mio Cyclo 200 West-Europa
Ideaal instapmodel en zeker goed genoeg voor ons vakantiefietsers.

Eind 2015 is MIO met de nieuwe cyclo 200 gekomen. Het meest eenvoudige toestel tot nu. Wat missen we dan? Wij vermoeden u als vakantiefiets- en reacreant helemaal niets. De Wifi- en ANT+-verbindingen van de duurdere toestellen zijn knap gemaakt, maar wij gebruiken ze gewoonweg niet. 
We willen een toestel dat navigeert en waarmee we tracks kunnen narijden, zoals naar Santiago of een Nederlandse LF-route. Dat gaat allemaal prima met dit toestel, sterker e.e.a. werkt heel eenvoudig en simpel. 


Met de Mio Cyclo 200 kun je eenvoudig navigeren van punt A naar punt B of je eigen voorkeursroutes volgen. En als je ervoor kiest om de Surprise Me-functie te gebruiken, stippelt de 200 drie verrassende fietsroutes uit op basis van de door jouw gekozen tijd of afstand, net zoals bij de andere Cyclo-toestellen. Dit is de ideale functie voor wie alle lokale routes al denkt te kennen, of voor wie houdt van een verrassing in een onbekende regio, zonder eerst routes te moeten downloaden. Deze functie biedt voortdurend nieuwe fietsroutes aan, zelfs als je steeds hetzelfde vertrekpunt kiest. 

De turn-by-turn navigatie leidt je moeiteloos en geeft elke instructie aan met een duidelijk geluidssignaal. Met zijn eenvoudige menu-structuur, duidelijke knoppen en groot aanraakscherm van 3,5 inch biedt de Mio Cyclo 200 jou optimaal gebruiksgemak. 

De robuuste waterdichte behuizing (IPX5) zorgt ervoor dat je kunt fietsen in alle weersomstandigheden, regen of zonneschijn. Met de herlaadbare batterij met een gebruiksduur van ongeveer 7-8 uur (MIO geeft 10 aan, maar dat hebben wij nog niet gehaald) kun je lange afstanden afleggen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de terugweg. Dankzij de voorgeïnstalleerde nuttige plaatsen (POI's, points of interest), zoals fietsenwinkels, restaurants en locaties voor noodsituaties, kun je steeds gemakkelijk een plaats vinden om iets te eten of drinken of om een band te vervangen. 

De Mio Cyclo 200 meet de tijd, de snelheid, de afstand, de hoogte, het calorieverbruik en meer. Met de desktoptoepassing kun je jouw gegevens bewaren, je routegeschiedenis beheren en je ervaringen delen met jouw vrienden. Het eenvoudig te gebruiken programma stelt je in staat routes te downloaden en nieuwe wegen en regio's te ontdekken die anderen de moeite waard vinden. Met deze multifunctionele applicatie kun je ook je toestel beheren en kaartupdates, software updates of productinformatie downloaden. 

De Mio Cyclo 200 met voorgeïnstalleerde West-Europese kaarten maakt navigeren en ervaringen delen eenvoudig en voldoet aan alle eisen van de recreatieve of sportieve gebruiker, die de Wifi- en ANT+-verbindingen van de duurdere toestellen niet nodig heeft. Bevestigingsmateriaal om de GPS aan uw fiets te bevestigen wordt meegeleverd en hoeft dus niet los te worden aangeschaft. 


Wat heeft de MIO 200 niet wat de duurdere toestellen wel hebben
• Geen navigatie voor de auto
• Bij Surprise Me alleen de mogelijkheid voor het rijden van een lus (dus geen keuzes bij een route van A naar B) 
• Iets kortere maximale batterijduur
• Geen mogelijkheid tot het koppelen van sensoren (hartslag/cadans)
• Geen trainingsfunctie 
• Scherm is iets minder goed leesbaar bij fel zonlicht
• Geen barometrische hoogtemeter (dus iets minder nauwkeurig)


Zoals u ziet zijn dat waarschijnlijk zeer overkomelijke zaken. Wellicht had u het niet eens gemist als we het niet genoemd hadden. Daarnaast is een voordeel van de MIO Cyclo 200 dat deze een wat groter beeldscherm heeft dan de andere MIO's.


Navigatie en gps-tracks rijden
Zoals gezegd blijft navigatie het sterke punt. U wilt naar uw ouders of kinderen fietsen? Geef het adres in en de MIO leidt u via een fietsvriendelijke route naar uw bestemming. Bedenk hierbij dat ook vrijliggende fietspaden naast een wat drukkere weg als fietsvriendelijk worden gezien. Als u dus navigeert aan de hand van een ingevoerd adres kan het zijn dat de MIO een andere route berekent dan dat u zelf in gedachten had. Hij laat wel van tevoren zien hoe hij dit gaat doen met bijbehorend hoogteprofiel, alhoewel dit in Nederland niet zo interessant is natuurlijk. Adressen kunt u opslaan onder favorieten, hetgeen het een volgende keer nog makkelijker maakt. Als u wilt kunt u ervoor kiezen om alle door u gereden routes op te nemen, dan kunt u exact dezelfde route later nog een keer fietsen. Via "instellingen" is het uiteraard ook weer te wissen. 


Het navigeren gaat, net als bij de TomTom, met aanwijzingen en een geprojecteerde route op de kaart. Voor een te nemen afslag wordt de fietser door 3 opeenvolgende piepjes (200, 100 en 50 meter voor de afslag) gewaarschuwd. Mochten ze gaan irriteren dan kunt u ze gewoon uitzetten.
U kunt ook kiezen voor navigeren naar POI (point of interests): hier vindt u drink- en eetgelegenheden, fietsenmakers etc. allemaal voorgeprogrammeerd.


Tracks
De meesten van ons vakantiefietsers zullen ook tracks gaan rijden. Nog nooit zo simpel geweest als bij de MIO. Gewoon de MIO op uw computer aansluiten en de track knippen en plakken of verslepen (kan dus ook gewoon via de Verkenner). Met een paar kliks kunt u zo naar Rome fietsen: u kiest in het hoofdmenu voor "Tracks" en vervolgens kiest u uit de door u aangemaakte lijst de goede track. En fietsen maar, dag na dag na dag..
M.b.t. de tracks heeft de MIO ook een nadeel. Het is echt een navigatietoestel, dus het werkt feilloos, alleen niet als je een track andersom wilt doen. Dus alle routes naar Rome, Santiago, Middellandse Zee etc werken prima, maar terug snapt hij niet. Ze werken als het ware één kant op. Altijd vanuit Nederland. Dat doet 95%, dus de meesten zullen het nadeel niet eens merken. De gps-tracks kunnen worden omgedraaid, zodat u ze ook de andere kant op kunt fietsen. Daarvoor heeft u dan wel een apart programmaatje nodig, meer uitleg daarover vindt u hier
Niet alle gps-tracks zoals u ze kunt downloaden zijn direct geschikt voor de MIO. Dit geldt met name voor tracks waarin ook alternatieve routes zijn opgenomen in 1 bestand. Van de meest gefietste lange-afstandsroutes hebben wij de routes geschikt gemaakt voor de MIO. U kunt deze tracks hier vinden. Routes die al als losse stukjes worden aangeboden, zoals de routes van Benjaminse, kunnen wel gelijk op de MIO gezet worden.


Surprise Me-functie
Zo kunt u dus aangeven dat u vanuit bijvoorbeeld huis een rondje wil fietsen van 40 km. Het toestel komt met 3 ingetekende voorstellen en hier kiest u er één van uit. Een volgende keer maakt hij andere routes. Ook kunt u de route laten uitrekenen aan de hand van een bepaalde tijd, u kunt bijvoorbeeld aangeven dat u een rondje wilt fietsen dat 2 uur duurt. 
Filmpje gebruik Surprise-Me functie

Vooraf geïnstalleerde kaarten
De fietskaarten (Open Street Maps) zijn vooraf geïnstalleerd, waardoor je de Mio Cyclo direct op je fiets kunt bevestigen en kunt starten met een fietstocht. Deze hoeven dus niet extra bijgekocht te worden.
Deze landen zitten standaard in de Europa Mio kaarten:
Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, 
Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland

Handleiding
Klik HIER voor de uitgebreide handleiding.


Onze ervaring
- Onze grootste plus is dat dit toestel tracks navigeert, niet langer verschil in route/track waar Garmin wel last van heeft. Dus ook niet slechts een lijntje op uw scherm, maar een waar navigatiescherm met een prima afbeelding van uw fietsroute. Dikke plus!
- Beginpunt van ongeacht welke route is zeer makkelijk te vinden. Niet meer eerst een waypoint zoeken en inprogrammeren. Gewoon de functie “Navigeer naar…” gebruiken. Dit kan op de Veluwe, in de Ardennen, maar dus ook midden in Barcelona.
- Gpx-bestanden zijn makkelijk van een ander over te nemen, maar je kunt ook je eigen route maken en bewaren. Mio maakt ook gebruik van web based software door middel van google maps. Het grote voordeel hiervan is dat je, in Nederland, ook een route kunt plannen middels de fietsknooppunten.
- Voor outdoor als Geocoaching en watersport is hij minder geschikt. Daar we daar toch niet veel mee doen, komt dat mooi uit. Dit is echt een fiets-gps en daar zullen we hem voor gebruiken, en hoe.
- Kaarten zijn voorgeïnstalleerd en op fietsers gericht. Fietspaden etc. zul je dus terugvinden.
- De Mio kunt u uiteraard opladen met een naafdynamo en omvormer. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de E-Werk.


Hebben we dan echt niets negatiefs te melden? Jawel, rijdt u verkeerd (anders dan de aangegeven navigatie), dan duurt het een paar seconden voor de MIO een herberekening heeft gemaakt. Sommigen vinden dat lang, wij willen ons leven niet van seconden af laten hangen. Hiernaast kunt u op elk moment op uw scherm ook het stijgingspercentage van de helling aflezen. Hier zit echt een behoorlijke vertraging in, leuk voor een indicatie, maar kloppen doet dit dus vaak niet. 


PAS OP 1: Hoe eenvoudig ook, u heeft wel enige basis computerkennis nodig voor het gebruik van de MIO. Denk hierbij aan gebruik van de verkenner, bestanden kunnen unzippen en een keer een programmaatje kunnen downloaden. De MIO dient m.b.v. MIO-share ook geregeld te worden geüpdatet.  
Ontbreekt totale computerkennis, dan krijgt u er waarschijnlijk alleen maar stress van. Niet doen, lekker gaan fietsen.

PAS OP 2:
Als u de start-up key heeft gebruikt, dan is het niet meer mogelijk het apparaat retour te sturen. 
(de MIO is dan namelijk als u aan persoon gekoppeld). 

Linux
De Mio is niet compatibel met Linux.


Kenmerken
• Aanraakscherm
• Kleurenscherm
• Resolutie beeldscherm: 320 x 480
• Omvang beeldscherm: 8,9 cm
• Breedte: 68 mm
• Hoogte: 114 mm
• Diepte: 18,6 mm
• Gewicht: 146 gram 

lees verder
Verzending
Binnen 1 dag
€ 169,90
EUR 169.9
VWO Tracking image
  • Productomschrijving
  • Reviews (3)
Mio Cyclo 200 West-Europa !

Mio Cyclo 200 West-Europa
Ideaal instapmodel en zeker goed genoeg voor ons vakantiefietsers.

Eind 2015 is MIO met de nieuwe cyclo 200 gekomen. Het meest eenvoudige toestel tot nu. Wat missen we dan? Wij vermoeden u als vakantiefiets- en reacreant helemaal niets. De Wifi- en ANT+-verbindingen van de duurdere toestellen zijn knap gemaakt, maar wij gebruiken ze gewoonweg niet. 
We willen een toestel dat navigeert en waarmee we tracks kunnen narijden, zoals naar Santiago of een Nederlandse LF-route. Dat gaat allemaal prima met dit toestel, sterker e.e.a. werkt heel eenvoudig en simpel. 

Met de Mio Cyclo 200 kun je eenvoudig navigeren van punt A naar punt B of je eigen voorkeursroutes volgen. En als je ervoor kiest om de Surprise Me-functie te gebruiken, stippelt de 200 drie verrassende fietsroutes uit op basis van de door jouw gekozen tijd of afstand, net zoals bij de andere Cyclo-toestellen. Dit is de ideale functie voor wie alle lokale routes al denkt te kennen, of voor wie houdt van een verrassing in een onbekende regio, zonder eerst routes te moeten downloaden. Deze functie biedt voortdurend nieuwe fietsroutes aan, zelfs als je steeds hetzelfde vertrekpunt kiest. 

De turn-by-turn navigatie leidt je moeiteloos en geeft elke instructie aan met een duidelijk geluidssignaal. Met zijn eenvoudige menu-structuur, duidelijke knoppen en groot aanraakscherm van 3,5 inch biedt de Mio Cyclo 200 jou optimaal gebruiksgemak. 

De robuuste waterdichte behuizing (IPX5) zorgt ervoor dat je kunt fietsen in alle weersomstandigheden, regen of zonneschijn. Met de herlaadbare batterij met een gebruiksduur van ongeveer 7-8 uur (MIO geeft 10 aan, maar dat hebben wij nog niet gehaald) kun je lange afstanden afleggen zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de terugweg. Dankzij de voorgeïnstalleerde nuttige plaatsen (POI's, points of interest), zoals fietsenwinkels, restaurants en locaties voor noodsituaties, kun je steeds gemakkelijk een plaats vinden om iets te eten of drinken of om een band te vervangen. 

De Mio Cyclo 200 meet de tijd, de snelheid, de afstand, de hoogte, het calorieverbruik en meer. Met de desktoptoepassing kun je jouw gegevens bewaren, je routegeschiedenis beheren en je ervaringen delen met jouw vrienden. Het eenvoudig te gebruiken programma stelt je in staat routes te downloaden en nieuwe wegen en regio's te ontdekken die anderen de moeite waard vinden. Met deze multifunctionele applicatie kun je ook je toestel beheren en kaartupdates, software updates of productinformatie downloaden. 

De Mio Cyclo 200 met voorgeïnstalleerde West-Europese kaarten maakt navigeren en ervaringen delen eenvoudig en voldoet aan alle eisen van de recreatieve of sportieve gebruiker, die de Wifi- en ANT+-verbindingen van de duurdere toestellen niet nodig heeft. Bevestigingsmateriaal om de GPS aan uw fiets te bevestigen wordt meegeleverd en hoeft dus niet los te worden aangeschaft. 

Wat heeft de MIO 200 niet wat de duurdere toestellen wel hebben
• Geen navigatie voor de auto
• Bij Surprise Me alleen de mogelijkheid voor het rijden van een lus (dus geen keuzes bij een route van A naar B) 
• Iets kortere maximale batterijduur
• Geen mogelijkheid tot het koppelen van sensoren (hartslag/cadans)
• Geen trainingsfunctie 
• Scherm is iets minder goed leesbaar bij fel zonlicht
• Geen barometrische hoogtemeter (dus iets minder nauwkeurig)

Zoals u ziet zijn dat waarschijnlijk zeer overkomelijke zaken. Wellicht had u het niet eens gemist als we het niet genoemd hadden. Daarnaast is een voordeel van de MIO Cyclo 200 dat deze een wat groter beeldscherm heeft dan de andere MIO's.

Navigatie en gps-tracks rijden
Zoals gezegd blijft navigatie het sterke punt. U wilt naar uw ouders of kinderen fietsen? Geef het adres in en de MIO leidt u via een fietsvriendelijke route naar uw bestemming. Bedenk hierbij dat ook vrijliggende fietspaden naast een wat drukkere weg als fietsvriendelijk worden gezien. Als u dus navigeert aan de hand van een ingevoerd adres kan het zijn dat de MIO een andere route berekent dan dat u zelf in gedachten had. Hij laat wel van tevoren zien hoe hij dit gaat doen met bijbehorend hoogteprofiel, alhoewel dit in Nederland niet zo interessant is natuurlijk. Adressen kunt u opslaan onder favorieten, hetgeen het een volgende keer nog makkelijker maakt. Als u wilt kunt u ervoor kiezen om alle door u gereden routes op te nemen, dan kunt u exact dezelfde route later nog een keer fietsen. Via "instellingen" is het uiteraard ook weer te wissen. 

Het navigeren gaat, net als bij de TomTom, met aanwijzingen en een geprojecteerde route op de kaart. Voor een te nemen afslag wordt de fietser door 3 opeenvolgende piepjes (200, 100 en 50 meter voor de afslag) gewaarschuwd. Mochten ze gaan irriteren dan kunt u ze gewoon uitzetten.
U kunt ook kiezen voor navigeren naar POI (point of interests): hier vindt u drink- en eetgelegenheden, fietsenmakers etc. allemaal voorgeprogrammeerd.

Tracks
De meesten van ons vakantiefietsers zullen ook tracks gaan rijden. Nog nooit zo simpel geweest als bij de MIO. Gewoon de MIO op uw computer aansluiten en de track knippen en plakken of verslepen (kan dus ook gewoon via de Verkenner). Met een paar kliks kunt u zo naar Rome fietsen: u kiest in het hoofdmenu voor "Tracks" en vervolgens kiest u uit de door u aangemaakte lijst de goede track. En fietsen maar, dag na dag na dag..
M.b.t. de tracks heeft de MIO ook een nadeel. Het is echt een navigatietoestel, dus het werkt feilloos, alleen niet als je een track andersom wilt doen. Dus alle routes naar Rome, Santiago, Middellandse Zee etc werken prima, maar terug snapt hij niet. Ze werken als het ware één kant op. Altijd vanuit Nederland. Dat doet 95%, dus de meesten zullen het nadeel niet eens merken. De gps-tracks kunnen worden omgedraaid, zodat u ze ook de andere kant op kunt fietsen. Daarvoor heeft u dan wel een apart programmaatje nodig, meer uitleg daarover vindt u hier
Niet alle gps-tracks zoals u ze kunt downloaden zijn direct geschikt voor de MIO. Dit geldt met name voor tracks waarin ook alternatieve routes zijn opgenomen in 1 bestand. Van de meest gefietste lange-afstandsroutes hebben wij de routes geschikt gemaakt voor de MIO. U kunt deze tracks hier vinden. Routes die al als losse stukjes worden aangeboden, zoals de routes van Benjaminse, kunnen wel gelijk op de MIO gezet worden.

Surprise Me-functie
Zo kunt u dus aangeven dat u vanuit bijvoorbeeld huis een rondje wil fietsen van 40 km. Het toestel komt met 3 ingetekende voorstellen en hier kiest u er één van uit. Een volgende keer maakt hij andere routes. Ook kunt u de route laten uitrekenen aan de hand van een bepaalde tijd, u kunt bijvoorbeeld aangeven dat u een rondje wilt fietsen dat 2 uur duurt. 
Filmpje gebruik Surprise-Me functie

Vooraf geïnstalleerde kaarten
De fietskaarten (Open Street Maps) zijn vooraf geïnstalleerd, waardoor je de Mio Cyclo direct op je fiets kunt bevestigen en kunt starten met een fietstocht. Deze hoeven dus niet extra bijgekocht te worden.
Deze landen zitten standaard in de Europa Mio kaarten:
Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Italië, Ierland, Liechtenstein, Luxemburg, 
Malta, Monaco, Noorwegen, Nederland, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland

Handleiding
Klik HIER voor de uitgebreide handleiding.

Onze ervaring
- Onze grootste plus is dat dit toestel tracks navigeert, niet langer verschil in route/track waar Garmin wel last van heeft. Dus ook niet slechts een lijntje op uw scherm, maar een waar navigatiescherm met een prima afbeelding van uw fietsroute. Dikke plus!
- Beginpunt van ongeacht welke route is zeer makkelijk te vinden. Niet meer eerst een waypoint zoeken en inprogrammeren. Gewoon de functie “Navigeer naar…” gebruiken. Dit kan op de Veluwe, in de Ardennen, maar dus ook midden in Barcelona.
- Gpx-bestanden zijn makkelijk van een ander over te nemen, maar je kunt ook je eigen route maken en bewaren. Mio maakt ook gebruik van web based software door middel van google maps. Het grote voordeel hiervan is dat je, in Nederland, ook een route kunt plannen middels de fietsknooppunten.
- Voor outdoor als Geocoaching en watersport is hij minder geschikt. Daar we daar toch niet veel mee doen, komt dat mooi uit. Dit is echt een fiets-gps en daar zullen we hem voor gebruiken, en hoe.
- Kaarten zijn voorgeïnstalleerd en op fietsers gericht. Fietspaden etc. zul je dus terugvinden.
- De Mio kunt u uiteraard opladen met een naafdynamo en omvormer. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de E-Werk.

Hebben we dan echt niets negatiefs te melden? Jawel, rijdt u verkeerd (anders dan de aangegeven navigatie), dan duurt het een paar seconden voor de MIO een herberekening heeft gemaakt. Sommigen vinden dat lang, wij willen ons leven niet van seconden af laten hangen. Hiernaast kunt u op elk moment op uw scherm ook het stijgingspercentage van de helling aflezen. Hier zit echt een behoorlijke vertraging in, leuk voor een indicatie, maar kloppen doet dit dus vaak niet. 

PAS OP 1: Hoe eenvoudig ook, u heeft wel enige basis computerkennis nodig voor het gebruik van de MIO. Denk hierbij aan gebruik van de verkenner, bestanden kunnen unzippen en een keer een programmaatje kunnen downloaden. De MIO dient m.b.v. MIO-share ook geregeld te worden geüpdatet.  
Ontbreekt totale computerkennis, dan krijgt u er waarschijnlijk alleen maar stress van. Niet doen, lekker gaan fietsen.

PAS OP 2:
Als u de start-up key heeft gebruikt, dan is het niet meer mogelijk het apparaat retour te sturen. 
(de MIO is dan namelijk als u aan persoon gekoppeld). 

Linux
De Mio is niet compatibel met Linux.

Kenmerken
• Aanraakscherm
• Kleurenscherm
• Resolutie beeldscherm: 320 x 480
• Omvang beeldscherm: 8,9 cm
• Breedte: 68 mm
• Hoogte: 114 mm
• Diepte: 18,6 mm
• Gewicht: 146 gram 

Meer info
Uw klantenbeoordeling toevoegen

U plaatst een beoordeling over: Mio Cyclo 200 West-Europa !


  • Laat anderen zien hoe mooi uw route/product is en plaats maximaal 4 foto’s.

    Minimale grootte is 400px bij 400px.

Klantenbeoordelingen 3 item(s)

Prima apparaat Beoordeling door Paul (Geplaatst op 10-09-2017)
Ik sluit me aan bij de eerdere kritiekpunten. Desondanks vind ik het toch een goed apparaat en heb er veel plezier van gehad. Ik gebruikte de GPS in combinatie met een fietsboek van de ANWB. We zochten steeds, op onze 1180 km lange vakantierit, de mooie weggetjes uit en de GPS corrigeerde steeds de route, zodat we steeds weer op ons volgende vakantieadres uitkwamen. Erg leuk is het vraagteken: je kunt heel makkelijk de lengte van een gewenste route bepalen en dan krijg je 3 verschillende alternatieven voorgeschoteld. Ik kan het dus zeker aanbevelen.
Handig maar nog wat ongemakken Beoordeling door Ton (Geplaatst op 04-08-2016)
In juli gefietst van Berlijn naar Kopenhagen en veel plezier gehad van de Mio Cyclo 200.
Het downloaden van de track ging prima en tijdens de route werkte de navigatie over het algemeen goed. Wel had de Mio soms moeite om de route na een uitstapje weer op te pikken; je moet zelf wel een beetje de juiste richting kiezen. Soms sloeg hij ook alarm, dat wij verkeerd zouden rijden, wat echter niet het geval was. Gewoon doorrijden dan gaat het vanzelf over. Een vervelend ding is dat het richting symbooltje (linksboven in het schermpje) vaak onjuiste info geeft t.o.v. van de route (bijv. linksaf, als de kaart rechtsaf aangeeft) Erg verwarrend!
Bij het ingeven van navigatiebestemmingen, gaf de Mio op een gegeven moment aan dat hij bepaalde adressen niet kon vinden; er zou onvoldoende kaartmateriaal zijn gedownload. Een dag later deed zich dit probleem niet meer voor, zonder dat ik iets had veranderd.
In de binnenstad van mijn woonplaats, Utrecht, kiest de Mio zeer onlogische routes, waardoor je enorm moet omrijden. Waarschijnlijk mijdt hij eenrichtingsverkeerstraten, waar je als fietser wel mag rijden.
Verder ben ik het helemaal eens met de opmerkingen van Harry.
eenvoudig in bediening, route lastig af te lezen Beoordeling door Harry (Geplaatst op 26-07-2016)
Eerst de minder goede zaken aan dit toestel: (1) het initieel ingestelde route type (stadsfiets/mountainbike/racefiets) is naderhand niet meer te wijzigen, omdat de gewijzigde waarde niet wordt opgeslagen. (2) De route is tijdens het fietsen lastig af te lezen omdat deze altijd groen is, en dit soms wegvalt in de groen kleuren van de kaart. Het kleurenschema van de kaarten is wel aan te passen, maar in ieder schema komt groen voor. Jammer dat de kleur van de route niet kan worden ingesteld. Indien er lange straatnamen zijn wordt het helemaal lastig omdat deze op de straat vallen waardoor de (groen) kleur wegvalt door de letters van de straat. (3) Het scherm is glanzend en daglicht en zon weerkaatst. Waarom niet een mat scherm? (4) Het scherm is al niet al te groot, en dit wordt nog kleiner (10%) door een grijze balk met een slotje te teken dat het scherm vergrendeld is. Kan wel wat subtieler waardoor je op je scherm meer ruimte hebt voor je kaart. (5) Het scherm wordt ook voor een belangrijk deel gevuld met de huidige snelheid en de resterende afstand. Dit kan in de instellingen niet worden gewijzigd of worden uitgezet. Zou handig zijn om hierdoor meer ruimte voor de kaart (als je de wilt) te krijgen. (6) met piepjes wordt een routeaanwijzing aangegeven, maar aan de piepjes kan je niet horen wat je moet doen. Daarvoor moet je toch weer op je scherm kijken.
Dan de goede punten:
Navigatie werkt prima. handig in bediening. batterij gaat lang mee (+/- 7 uur), mooie en stevige bevestiging op stuur, mooi formaat., regenwaterdicht.


Aanverwante artikelen

Laatst bekeken artikelen