Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
FAQ Route-App

ROUTE
Kan ik de app twee kanten op gebruiken?
De app valt uitstekend 2 kanten op te gebruiken. U hoeft hier verder niets voor te doen. Hij navigeert vanzelf de kant op die u fietst. De beschrijvingen bij de etappes zijn wel in de richting waarin de meeste fietsers de route fietsen, houd hier rekening mee. Als u de route in de andere richting fietst let u dan ook extra op bij rotondes en éénrichtingswegen.
Downloaden voor offline-gebruik
Dit is vrij makkelijk. In verband met allerlei geheugens adviseren dit voor maximaal 1 route tegelijk te doen. Van deze route dan alle trajecten in één keer achter elkaar te downloaden.
Bij het vastlopen tijdens het downloaden adviseren we het volgende:
- Alles wat reeds gedownload is verwijderen
- App verwijderen en opnieuw installeren
- Voordat u opnieuw begint met downloaden eerst even uitloggen, dan weer inloggen en dan pas gaan downloaden. De hele route achter elkaar door
Kan ik zelf een route in de App zetten?
Dat kan helaas niet. Wij bieden de route alleen middels de App aan. Met gps-toestellen en losse tracks doen we verder helaas niets.
Waarom is de route opgedeeld in trajecten?
Hiermee wordt voorkomen dat de laadtijd heel erg lang wordt. Het is zeker niet zo dat u per se één traject in één keer hoeft af te leggen. Stop vooral wanneer u dat wenst en de volgende dag kunt u weer verder gaan waar u bent gebleven.
Hoe kom ik op de route?
Als u naar de route toe moet fietsen kan dat met het eerste scherm waarop u de route ziet (het scherm waarin u rechtsboven ook het symbooltje ziet om voorzieningen wel/niet weer te geven). U ziet uzelf op de kaart en de route. Kaart wat uitzoomen en zelf handig naar uw gewenste punt op de kaart navigeren.
GEBRUIK VAN DE APP
Hoe kom ik makkelijk bij het menu?
U kunt te allen tijde bij het menu komen door het scherm aan de linkerkant naar rechts te swipen.
Maak altijd eerste een account aan !!
Bij IOs is het mogelijk routes zonder account aan te schaffen, maar de kans dat u ze kwijtraakt is heel groot. Eén keer de app verwijderen en opnieuw installeren en alles is weg. Altijd eerst een account aanmaken dus, dan kunt u altijd terug naar de de door u gekochte routes.
Voordat u routes aanschaft en betaald is het du nodig om eerst een persoonlijk account aan te maken. Zo kunt u altijd bij uw betaalde routes terugkomen. Het account van deze App en onze webshop staan helemaal los van elkaar. U moet dus een nieuw account aanmaken via het menu. Lukt het niet op een account aan te maken dan is de reden meestal dat de schermnaam al bestaat. Kies dan aub voor iets onlogischer schermnaam.
Het wachtwoord moet minstens 6 tekens bevatten en kan de volgende tekens bevatten: (a-z, A-Z, 0-9) en de volgende symbolen -_./\
Waarom twee navigatieschermen?
Op het eerste scherm kun je de voorzieningen laten zien en de kaart in- en uitzoomen. De kaart beweegt echt niet mee. Uw locatie wel. Je moet dus geregeld de kaart verschuiven. Door linksboven op GO te klikken kom je in het betere navigatiescherm terecht; kaart beweegt mee en de schaal is perfect. Ook heeft u hier geen last van uw schermvergrendeling
Wat zijn Fietserstips?
Dit kan eigenlijk alles zijn waar een fietser beter van wordt; een fijne pauzeplek, een mooi wildkampeerplaatsje, de beste croissant ever etc.
Wat als je uit de App wordt gegooid?
Gewoon de App even opnieuw openen. Mocht het zich steeds blijven herhalen dan is het raadzaam de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
WIJZIGINGEN DOORGEVEN
Hoe kan ik bijdragen aan de route middels de App?
U kunt zelf makkelijk reviews geven en voorzieningen/wijzigingen doorgeven. Hiervoor op het plusje midden onderin klikken (alleen online). Foto toevoegen is leuk, maar is niet verplicht. De GPS- coördinaten kunt u bevestigen door op het GPS-symbool te drukken. Eventueel kunt u de kaart verschuiven, zodat u ook altijd later op de dag de wijziging nog door kunt geven.
Ik kan geen wijzigingen of suggesties toevoegen.
Dat kan wel, alleen niet in het navigatiescherm. U moet 1 schermpje terug én u moet hiervoor online zijn.
Routewijziging: wat is het verschil tussen “Let hier op” en “Track klopt niet”:
Het eerste is meer een waarschuwing m.b.t. een situatie. Denk hierbij aan langdurige werkzaamheden of een brug die dicht is. Handige informatie voor andere fietsers die de route ook volgen. Bij ‘Track klopt niet’ gaat het echt om het niet kloppen van de route ten opzichte van de track.
VERBINDING
Is het mogelijk de app offline te gebruiken?
U kunt de app offline gebruiken als u de trajecten van tevoren downloadt. Aan te bevelen valt een stuk of 3 trajecten in 1 keer achter elkaar te downloaden. Als u deze trajecten heeft gefietst kunt u deze verwijderen en de volgende downloaden. Alle kaart- en routegegevens zijn dan offline te gebruiken, maar de voorzieningen (zoals campings, logies etc.) zijn alleen te zien als u online bent.
Soms krijg ik de voorzieningen niet te zien.
Voorzieningen zijn alleen zichtbaar als u online bent. Dit omdat er ook doorverwezen wordt naar websites etc. Even verbinding maken met het internet, of aldoor online fietsen afhankelijk van uw abonnement.
Navigeren stopt, Ik heb geen internetverbinding.
Met name in heel dunbevolkte gebieden kan het incidenteel voorkomen dat er soms te weinig bereik is. Dit staat los van de app. Als u de trajecten gedownload heeft kunt u in ieder geval de route volgen middels de app. In de fietsgids vindt u natuurlijk verder overige informatie die u nodig heeft.
INSTELLINGEN TELEFOON
Kan ik de batterijduur besparen?
Door de helderheid van uw scherm wat te beperken kunt u het stroomgebruik aanzienlijk reduceren.