Europa Radweg R1 Bikeline Fietsgids

Europa Radweg R1 Bikeline Fietsgids

€ 15,90
Op voorraad

Voor 15:30 besteld, zelfde werkdag verzonden.

  • Lang leve de specialist

    Alles wat wij doen en verkopen is fietsvakantie-gerelateerd.

  • Fietsen maakt het hoofd leeg en het hart open

    Even niet presteren. Beginnen, en de rest komt vanzelf op je af.

  • Eenvoudig gelukkig is gelukkig eenvoudig

    Misschien wel de grootste rijkdom van een fietsvakantie.

Meer info

Hoofdkenmerken op een rij

Hoofdkenmerken op een rij
Schaal 1:75.000
Taal Duits
Uitgever Bikeline
Jaar van uitgave 2021
Artikelnummer 295853
EAN / ISBN 9783850009751

Reviews 22

Klantenreviews
  1. Berlijn naar Nederland

    Review door

    Gepost op

    Van Berlijn naar Nederland.
    De bordjes zijn in deze richting goed te doen.
    Mooie route af en toe weinig campings.
  2. Geweldige naslaghulp bij de reis en vooraf

    Review door

    Gepost op

    April/mei 2023 van Arnhem naar Berlijn een eerste deel hiervan gefietst tot Halle. Zowel in de voorbereiding als achteraf heel handige informatie. Tijdens de reis had ik bijv moeite met heuvels door omstandigheden en kon ik zo nazoeken waar het steiler of in dit geval juist minder steil was. Ook om te kijken wat je onderweg kunt doen is het geweldig.

    En niet te vergeten de route op de app van Fietsvakantiewinkel erbij kopen voor overnachtingen of kijken op je telefoon waar je zit.

    De combi van dit boekje, gps op de fiets en app op de telefoon is ideaal.
  3. Erg naar m'n zin gehad

    Review door

    Gepost op

    In oktober 2019 heb ik de R1 gefietst van Arnhem naar Berlijn, met een aanloop vanaf Amersfoort. Ik had de Bikeline-gids bij me, maar heb gefietst op de gps-tracks die je via een code in de gids kunt downloaden. De gids heb ik gebruikt voor de achtergrondinformatie. Hij is mooi uitgevoerd en niet al te kwetsbaar.

    Ik heb het erg naar m’n zin gehad, op een tocht met twee verschillende gedaantes. Tot de Harz is het zacht glooiend land met kleine dorpen en een enkele stad. Niet saai, maar ook niet heel bijzonder – iets spannender had ik niet erg gevonden. Ik vond het zonde om alleen langs de Harz te fietsen dus heb ik tussen Goslar en Thale een alternatieve route genomen via Braunlage, Schierke en Elbingerode. Vanaf Schierke (met een fijne camping) naar de top van de Brocken (1141 meter) gefietst die – ik had geluk – niet in mist gehuld was. Via een bosweg weer naar beneden en langs Elbingerode en de Bode (rivier) naar Thale, waar ik de R1 weer oppikte. Een geweldig stuk dat ik niet had willen missen. Na de Harz wordt de route anders. Het deel door de voormalige DDR vond ik mooier en avontuurlijker. Er zit meer rust in het landschap, in de dorpen en in de mensen. Als je met de mensen onderweg praat, lijkt de Wende nog maar kort geleden.

    In weerwil van het cliché vond ik de wegen in het oosten niet slechter dan die in het westen. Ze zijn anders, soms primitiever, maar daar staan de autovrije en goed geasfalteerde fietspaden in de deelstaat Brandenburg tegenover. Kasseien in de dorpen en de, ehm, denderende Waldwege kom je overal tegen, in het westen en in het oosten. Je rijdt relatief veel onverhard en vooral slecht onverhard, maar op m’n 37mm-banden kwam ik overal. Split en gravel kunnen voor banden weinig kwaad, maar zorg voor voldoende bandenspanning om je velgen te sparen. Campings zijn schaars op de route, ik kampeerde maar vier van de negen nachten. Neem cash mee, pinnen kan lang niet overal. En een regenjas. Het verhaal van m’n tocht (en wat achtergrondinformatie) staat op www.laatvoorheteten.nl/naar-berlijn/.
    Attachments
    photo
    photo
    photo
    photo
  4. Je hebt enkel dit boekje nodig

    Review door

    Gepost op

    Boekje voor R1 Europafietsweg is zeer goed.
    Kaarten van boekje zijn zeer goed, en je hebt geen andere kaarten nodig. Ik had ook 2 speciale fietskaarten van de ADFC gekocht, maar heb ze nooit gebruikt. Ik had ook de GPX routes gedownload, maar die gebruik je enkel als je eens de fietsroutepijltjes van de R1 zou missen.
    Ik heb zelf geen fiets GPS en vind het ook niet echt nodig.

    Ik gebruikte vooral de kaarten en de adressen voor overnachting. Ik probeerde vooral in 'Bett & Bike' hotels te overnachten met fietsvoorzieningen. Vlak over de grens in Duitsland vind je niet echt kaarten.
    De (duitse) uiteenzettingen las ik enkel voor beschrijving van de plaatsjes, de routebeschrijving vond ik wat te moeilijk (wegens te beperkte kennis van Duits).

    In voormalig Oost-Duitsland zijn fietspaden inderdaad veelal wel wat slechter, maar ik moest toch nergens te voet gaan met mijn fiets (vakantiefiets).

    Dit was mijn eerste aankoop van een Bikeline fietsboek, maar ik koop er zeker weer 1.

  5. Veel slechte wegen

    Review door

    Gepost op

    12 jaar geleden hebben we deze route ook al eens gereden, maar konden ons nu niet herinneren dat de wegen in het voormalig oost-Duitsland toen al zo slecht waren dat lopen de enige optie was om de fietsbanden te sparen. Ook veel leegstand in de dorpen in dit deel van D'land. Gelukkig hadden we de app van deze route gedownload, zonder dat waren we zeker nóg meer verdwaald, omdat de bewegwijzering soms slecht is, of door gebladerte onzichtbaar geworden. In zowel Dessau als Potsdam hebben we een extra overnachting geboekt, maar er zijn meer mooie steden op de route. Stassfurt is niet de moeite waard om te overnachten. De treinterugreis hebben we in 2 delen gedaan, omdat fietsplekken al grotendeels uitverkocht bleken.
    Attachments
    photo
    photo
    photo
  6. R1

    Review door

    Gepost op

    Het bikeline fietsboekje van de Europa-Radweg R1 heb ik afgelopen augustus 2019 gebruikt toen ik vanuit Berlijn terug naar Nederland ben gaan fietsen. De kaartjes zijn met hun scherpe kleurrijke cartografie op zich al duidelijk genoeg dat ik de toelichting (waarnaar het wel soms zoeken is op welke pagina dat staat) niet hoef te lezen. Goed dat er ook alternatieve routes zijn aangegeven, waar ik ook wel gebruik van maak. Adresgegevens voor overnachting zijn er voldoende voor onderweg. Zeker nodig in voormalig Oost-Duitsland waar campings moeilijk te vinden zijn om de trajecten te overbruggen. En stel je niet veel voor van de zogenaamde campings in het overige deel. Deze zijn niet echt ingericht voor doorreizende fietsers met kleine tentjes. Veelal sta je alleen naast wat doodse caravan en vakantiehuisjes.

    De reis was afwisselender dan ik gedacht had. Vanuit Berlijn rijd je langs verschillende meren met veel vertier, jachthaventjes en terrasjes. Hier ziet het er nog aardig uit. Wanneer je verder zuid-westwaards in voormalige DDR komt wordt het wat troostelozer met landbouwgebied en wat versleten steden. De infrastructuur voor fiets en auto is slecht.
    Wel vaak over kinderhoofdjes rijden. Flink hobbelen. Na Stassfurt westwaards met uiteraard veel westentegenwind, wordt het over een traject van circa 300 km flink heuvelachtig met mooie fietsomgeving die vergelijkbaar is met delen van Frankrijk. De kleine steden met hun Altstädten in het centrum met vakwerkhuizen zijn mooi en druk bezocht. Maar daarna volgt weer de heerlijke leegte van de omgeving. In Nederland blijf ik de route volgen maar pak de trein halverwege omdat de drukte op de fietspaden vooral op de Veluwe mij gaat irriteren. 12 dagen fietsen en meer dan 1000 km achter de rug.

    Attachments
    photo
    photo
    photo
  7. Handig routeboekje, maar kan nog beter

    Review door

    Gepost op

    Handig boekje om de route in grote lijnen te volgen. Met de bewegwijzering langs de route alleen kom je er niet, het boekje was zeker een mooie aanvulling. Ondanks gebruik te maken van beide soorten navigatie waren we tijdens onze fietstocht van Arnhem naar Berlijn het spoor zo soms bijster. De Fietsvakantiewinkel routeapp bood in deze situaties uitkomst. Nadeel hiervan is alleen dat het veel stroom verbruikt, dus deze gebruikten we alleen wanneer de bewegwijzering en het Bikeline routeboekje onduidelijk waren.

    Het boekje is voorzien van een waterafstotend laagje. Erg prettig bij lichte neerslag. Daarnaast is het informatief en overzichtelijk. De kaarten waren, vooral in stedelijk gebied, wat aan de kleine kant en daardoor onduidelijk te lezen. De ringband en het formaat hadden iets subtieler gemogen zodat het makkelijker was het boekje in de hoes te krijgen. Ook is het boekje vrij zwaar.
    Attachments
    photo
    photo
    photo
    photo
  8. zwaar

    Review door

    Gepost op

    't Formaat is aan de grote kant, steeds worstelen om 't in de stuurtas te krijgen. Alles is geplastificeerd, dat maakt 't boekje ook nog eens zwaar, namelijk bijna 4 ons. 't Is wel erg uitgebreid allemaal, veel info, daardoor ook nogal eens slecht leesbaar.
  9. Feest van een fietstocht

    Review door

    Gepost op

    In april maakten mijn vrouw en ik een prachtige fietstocht van onze woonplaats Rekken naar Berlijn. We pakten de R1 in Vreden op en hebben volop genoten. Het routeboekje klopte goed. Toch zagen we ongeveer dagelijks wel een aanwijzing over het hoofd waardoor we een omweg maakten. De vreugde van de omweg, maar het blijft opletten! Het voormalig Oost-Duitse gedeelte van de route was fantastisch. Overigens, wel zorgen voor stevige en harde banden i.v.m. gravelwegen. Nadat we het klimwerk in de Harz achter de rug hadden, fietsen we door wonderschone plaatsen als Wernigerode, Thale, Bad Suderrode met zijn vele kuuroorden, Köthen en Dessau. Deze plaats vonden we overweldigend met zijn indrukwekkende Bauhaus-architectuur. Postdam, met zijn rijke historie, was heel bijzonder en dan Berlijn: dat is een heerlijke stad om te fietsen! Na er drie dagen rondgezworven te hebben en musea bezocht (DDR museum!) gingen we met de trein terug (tip: boek op tijd de terugreis omdat het aantal fietsen met de trein mee kan, beperkt is). Al met al was het een feest van een fietstocht!
    Attachments
    photo
    photo
    photo
    photo
  10. R1 naar Berlijn bij prachtig weer

    Review door

    Gepost op

    Mooie route die je zigzag van Arnhem naar Berlijn en verder voert. Het boekje helpt. De GPS link gedownload, maar ik kon hem niet aan de praat krijgen. Google maps deed wel goede diensten en kompas ook. Daarmee hadden we snel door als we weer eens een bordje hadden gemist en fout reden. Dat kwam elke dag wel een paar keer voor. Soms mist een bordje of staat het op een onlogische plek. Het boekje is te dik voor onze stuurtas, dus we knipten de bladen los. De kaartjes zijn prachtig. De info over de plaatsen op de route nuttig. Als er een lang onverhard stuk kwam staken wij wel eens iets af. De keisteenwegen zijn soms vreselijk. Ook kwamen we mul zand tegen waar niet te fietsen viel. Wij gebruikten de lijst met onderkomens frequent en reserveerden steeds een dag vooruit. Soms via telefoonnummers in het boekje maar ook wel via Google, AirBnB of Booking.com. Het is jammer dat de tekst niet op aparte pagina staat. Je moet dus nogal eens op de achterkant van de kaart zoeken. Tips voor de makers van het boekje: kies een openklapbare ringband. Tip2: Geef tekst en kaartjes een eigen katern zodat je ze los van elkaar kunt gebruiken. Tip3: geef een handleiding hoe de GPS Q-code gebruikt moet worden. Maar al met al is dit boekje uiterst nuttig bij rijden R1 route.
    Attachments
    photo
    photo
Schrijf uw eigen review

Plaats een reviewEuropa Radweg R1 Bikeline Fietsgids
Laat anderen zien hoe mooi uw route/product is en plaats maximaal 4 foto’s.(Toegestane bestanden: .jpg en .png)
Foto’s graag in één keer tegelijkertijd uploaden
Andere producten die mogelijk iets voor u zijn!