Bestelling/levering

Bestelling/levering
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Elke werkdag pakken wij bestellingen in. Bestellingen voor 15.30 uur geplaatst worden dezelfde werkdag (maandag t/m vrijdag*) nog verzonden, mits de producten op voorraad zijn. De meeste producten, zeker fietsgidsen en –kaarten, zijn bij ons op voorraad. Bij elk artikel op onze website staat aangegeven hoe snel het verzonden zal worden. Als het artikel binnen 1 werkdag verzonden wordt is het dus uit voorraad leverbaar. In 99% van de gevallen kunt u hier ook daadwerkelijk van uitgaan. Heel incidenteel kan het voorkomen dat het aantal dagen dat aangegeven staat bij het bestellen niet juist is. Meestal komt dat doordat ook de leverancier het artikel niet kan leveren. In dit geval sturen we binnen 1 werkdag na verwerking van uw bestelling een mail, zodat u altijd weet waar u aan toe bent.

Als we het door u bestelde  product onverhoopt niet binnen de aangegeven termijn kunnen versturen zullen wij u hiervan op de hoogte stellen met de verwachte levertijd ervan. Dit bericht versturen wij meestal al op de werkdag dat wij uw bestelling verwerken, een enkele keer wachten wij bericht van onze leverancier af en duurt het iets langer. Meestal krijgt u dezelfde werkdag al bericht wanneer een bestelling vertraagd is.

*uitgezonderd officiële feestdagen

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?

Levering binnen Nederland
Uw bestelling wordt aan PostNL gegeven voor levering. Zij doen zowel de brievenbuspost als pakketdienst voor ons. De meeste boeken en kaarten (en kleine spulletjes) verzenden wij als brievenbuspost. Zowel de pakketten als brievenbuspost zijn via track&trace te volgen.

Zodra PostNL uw pakket/brievenbuspakketje verwerkt heeft krijgt u automatisch bericht op uw opgegeven emailadres met een track&trace code waarmee u de zending kunt volgen. PostNL levert in zo'n 95% van de gevallen binnen 1-2 werkdagen zowel brievenbuspost als pakketten binnen Nederland. Een enkele keer duurt het langer vanwege grote drukte, bijvoorbeeld rond de feestdagen in december. Deze vertraging hebben wij niet in de hand en meestal komt de bestelling de volgende dag alsnog aan. Wij geven dan ook geen garantie voor levering op een bepaalde dag/tijd, alleen een indicatie. Gelukkig vindt levering in de praktijk bijna altijd de volgende dag plaats.

Tracking van brievenbuspakketjes
De tracking van brievenbuspost is niet zo accuraat als de tracking van pakketten. Wanneer een brievenbuspakketje meegegeven wordt aan de postbode zal de status aangeven dat het die dag bezorgd zal worden tussen 08.00 uur en 18.00 uur. Het wordt met uw gewone post mee bezorgd, thuis blijven is hiervoor niet nodig. Soms komt het voor dat levering een dag later plaatsvindt dan in eerste instantie wordt aangegeven, en soms staat de status al als 'bezorgd' terwijl u nog niets heeft ontvangen. Geen zorgen, in bijna alle gevallen wordt het brievenbuspakketje dan alsnog de volgende dag bezorgd. Wij vragen u in deze gevallen dus vooral even geduld te hebben.

Een enkele keer duurt het langer. Wanneer u na 4 werkdagen nog niks vernomen heeft van ons of PostNL neem dan contact met ons op. Dan gaan wij kijken wat er aan de hand is.

Levering buiten Nederland
Verzending naar België duurt gemiddeld 3-4 werkdagen. Pakketten gaan sneller, die zijn er meestal binnen 2 à 3 werkdagen.
In de rest van Europa duurt het vaak 1-2 weken. Buiten Europa kan de leveringstermijn oplopen tot 6 weken (bijvoorbeeld Verenigde Staten, Canada, Australië).

-->

 

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Een foutje maken kan altijd een keer gebeuren. Neem in alle gevallen zo snel mogelijk contact met ons op, dan kunnen wij dit vaak nog aanpassen. Wanneer een bestelling al verzonden is kunnen wij helaas geen aanpassingen meer doen. In alle gevallen vernemen wij graag het volgende: uw naam, bestelnummer en wat u veranderd zou willen aan uw bestelling. 

Wilt u een besteld artikel bijvoorbeeld toch in een andere maat of kleur? Dan horen we graag welk artikel u wilt wijzigen en welke maat of kleur u in de plaats wilt. Wij zullen laten weten wat er mogelijk is en wat dit betekent voor de levering van uw bestelling.

Let wel op: is uw bestelling al verzonden dan kunnen wij deze niet meer aanpassen. Neem dan toch even contact met ons op, dan kan er alvast gekeken worden naar een oplossing.

U kunt hier contact met ons opnemen of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl

Ik heb het verkeerde artikel ontvangen. Wat nu?

Als u een ander artikel heeft ontvangen dan u heeft besteld, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten. Gebruik het artikel in de tussentijd niet en haal het niet uit de productverpakking. Wij zullen zorgen dat het juiste product zo spoedig mogelijk wordt opgestuurd en dat u het verkeerd ontvangen artikel kosteloos kan retourneren.

U kunt hier contact met ons opnemen of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl.

Graag vernemen wij het volgende: uw naam, bestelnummer en de naam van het verkeerd geleverde artikel (indien mogelijk graag met foto).

Wacht alstublieft met het terugsturen van het verkeerd geleverde artikel totdat u reactie van ons heeft, dan kunnen wij ervoor zorgen dat u geen verzendkosten betaalt voor het retourneren.

Ik wil nog iets toevoegen aan mijn bestelling. Kan dat nog?

Het kan natuurlijk gebeuren dat u nadat u uw bestelling heeft geplaatst nog iets bedenkt wat u graag wilt toevoegen. Dat is mogelijk, zolang uw bestelling nog niet is ingepakt en verzonden.

Laat ons zo snel mogelijk per mail weten wat u wilt toevoegen en wat uw bestelnummer is van de bestelling die u al geplaatst heeft. Contact opnemen kan via ons formulier of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Wilt u uw bestelling annuleren neem dan per mail contact met ons op. Laat weten onder welke naam uw bestelling is geplaatst en liefst ook uw bestelnummer. Ook horen wij graag of het om de gehele bestelling of een gedeelte van de bestelling gaat.

U kunt hier contact met ons opnemen of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl


Let wel op: is uw bestelling al verzonden dan kunnen wij deze niet meer annuleren. Uiteraard is het mogelijk de bestelling na ontvangst te retourneren.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Gaat dit wel goed?

U heeft een bestelling geplaatst en na de aangegeven periode nog niks ontvangen. Dit kan aan een aantal dingen liggen:

      • Wij geven bij producten aan hoelang het duurt voor wij deze verzenden, niet wanneer u deze in huis heeft. Staat er bijvoorbeeld bij een product 'Verzending binnen 3 werkdagen', dan betekent het dat wij deze verzenden binnen deze aangegeven tijdsperiode. In meer dan 95% van de gevallen heeft u de bestelling dan binnen 4 werkdagen in huis, maar daarvoor zijn we natuurlijk afhankelijk van de post.
      • Controleer in uw bestelbevestiging of uw adres correct is, hier sluipt nog wel eens een foutje in. Klopt dit niet of heeft u geen bestelbevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.
      • Wij hebben u een mail gestuurd om u te informeren met betrekking tot de levering van uw bestelling, maar deze is in uw SPAM/Ongewenste Email terechtgekomen. Check deze map in uw mail daarom eerst ook even voordat u contact met ons opneemt.

Houd er rekening mee dat verzendingen er in drukke periodes langer over kunnen doen, zoals rond de feestdagen in december.

Wij kunnen er niet voor aansprakelijk gesteld worden als uw pakket niet op tijd binnen is. Heel incidenteel blijft iets "zweven" bij PostNL. Onze ervaring is ook dat het uiteindelijk eigenlijk altijd goed komt.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij vragen een vaste vergoeding voor verzendkosten; onafhankelijk van de grootte van uw bestelling. Voor bestellingen die binnen Nederland verzonden worden kost het altijd € 2,95. U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling bij ons in Elst af te halen (van maandag t/m vrijdag). U betaalt dan uiteraard geen verzendkosten.

Voor bestellingen naar België en Duitsland zijn de verzendkosten standaard € 5,95.

Voor andere internationale post zijn de kosten voor verzending standaard € 10,-.

Kan ik mijn bestelling naar een ander adres laten sturen?

Zeker is dit mogelijk. Bij het afrekenen zijn er verschillende mogelijkheden.

U kunt ervoor kiezen om een ander adres op te geven. Vul hiervoor het door u gewenste afleveradres in bij 'verzendadres' als u in het afrekenscherm zit. Wilt u wel uw eigen adres als factuuradres? Dan kunt u dat aangeven door het vinkje bij 'factuur- en verzendadres zijn hetzelfde' weg te halen.

Handig als u de bestelling bezorgd wilt hebben op bijvoorbeeld uw werk.

Is uw bestelling een cadeautje? Laat dit dan even bij 'Opmerkingen' weten. Wij laten de orderbevestiging dan weg bij de bestelling.

LET OP: Wanneer u uw bestelling wilt afhalen bij een PostNL afhaalpunt, geef dit dan niet als alternatief adres op! Als het mogelijk is om te kiezen voor een Afhaalpunt (dit kan alleen bij bestellingen die als pakket worden verzonden) is dit een keuze optie onder het kopje “Verzenden” in de check-out. Er wordt automatisch gekozen voor het dichtstbijzijnde afhaalpunt bij het opgegeven adres, andere mogelijkheden kunt u selecteren.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

U kunt bij het plaatsen van uw bestelling ook kiezen voor de optie 'Afhalen bij ons in Elst (Gelderland)'. Dit is op onze winkel-locatie in Elst.

Afhalen is alleen mogelijk op werkdagen (maandag t/m vrijdag) binnen kantoortijden (avonden en feestdagen uitgesloten). U ontvangt een bericht wanneer uw bestelling klaar ligt voor afhalen, dit is een apart bericht van de bestelbevestiging die automatisch wordt verzonden. Wij mailen zodra het pakketje voor u klaarligt, dat is vaak nog dezelfde dag. Het kan incidenteel voorkomen dat iets niet op voorraad is, dan laten we het u natuurlijk ook weten.

In dit tweede bericht wordt ook aangegeven tussen welke tijden u langs kunt komen om uw bestelling af te halen.

Let op: Bij het afhalen gaat het echt om afgeven voor ons. Voor vragen en info is het op dit moment gewoon te druk met het verwerken van de bestellingen en de mail.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

U heeft een bestelling geplaatst. Zodra uw bestelling in goede orde is ontvangen krijgt u automatisch een bestelbevestiging op het door u opgegeven e-mailadres.

Soms komt het voor dat de bestelbevestiging niet ontvangen wordt. In de meeste gevallen heeft dat één van de volgende oorzaken:

  • De mail staat in uw spam of ongewenste mail. Sommige providers filteren onze mail automatisch waardoor de mail daar terecht kan zijn gekomen.
  • Er is een foutje gemaakt in het opgegeven e-mailadres. Dan zal zowel onze bevestigingsmail als de mail van PostNL met de track&trace niet doorkomen.
  • De betaling is niet gelukt. Wanneer dit gebeurt wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Hiervan ontvangt u geen bericht en u ontvangt ook geen bestelbevestiging.

Neem in de laatste 2 gevallen even contact met ons op. Wij kunnen nagaan wat er aan de hand is en verder informeren. U kunt hier contact met ons opnemen of mail naar winkel@fietsvakantiewinkel.nl.

Ik woon buiten de EU. Kan ik belastingvrij bij jullie bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk. Bij verzending naar een land buiten de EU wordt niet aan de voorwaarden voldaan voor belastingvrije aankopen zoals door de Belastingdienst opgesteld. Lees hier ook verder op de site van de Belastingdienst.